maanantai 22. lokakuuta 2012

Onks Tuijaa näkyny?


Moi!



Mammalla on taas se joku kirppisprojekti, joten meikä joutu blogihommiin. Eli eipä mitään uutta auringon alla. Tai siis sateen alla. Eihän täällä mitään aurinkoa ole. Se on sinänsä ihan jees, koska pidän sateesta. Mukavan raikasta ja paljon hajuja. 




Viikonloppuna mamma ja pappa alotti pihalla oman Kiinaprojektin (gaameesti kaikkia projekteja!) Ne puhu koko ajan jostain Tuijasta, joten oletin, että tämä Tuija haluaa oikein kovasti päästä sinne Kiinaan.




Mamma kaivoi oikein lapion kanssa kuoppaa ja minä kohteliaana autoin minkä pystyin. Mamma nimittäin oli ihmeen mustasukkainen kuopastaan ja käski mun mennä pois. No, en paljoa uskonut ja osittain kaivoin ja osittain söin kuoppaa syvemmäksi. Koska olen reilu ja auttavainen.




Mutta, mamma oli ihan hiilenä, kun kuulemma mun naama oli aivan mutainen. Joo, tuskin oli AIVAN mutainen. Jos nyt vähän jotain pientä hiekanjyvää. Sitäpaitti, mä kävin aina välillä sisällä putsaamassa itseäni. Oon luonteeltani tosi siisti kaveri.




Ette voi uskoa. Yhtäkkiä mamma lopetti kaivamisen ja iski siihen kuoppaan sellasen vihreen puuntapasen. Kyllä! Mäkin olin ihan äimänä. Edelleen siitä Tuijasta puhuttiin tosi paljon, mutta vaikka mä kuinka yritin etsiä ja haistella, niin en löytäny ketään Tuijaa. Olikohan se lähteny sittenki lentäen sinne Kiinaan? Vähän hitaalta se mamman kaivaminen kieltämättä näytti..




Sisällä sitten vasta sainkin kuulla kunniani. Olin m u k a sotkenut sängyn ja mamman piti vaihtaa TAAS lakanat, vaikka oli just edellisellä viikolla vaihtanu. Sänky oli m u k a ihan täynnä mutasia tassunjälkiä. Peppi ne varmaan oli tehny, koska mä oon edelleen se siisteilijä.





Sori, piti pitää pieni breikki ja kurmottaa pitkulaa, kun sain kerran sen tekemiset niskoilleni. Arvaatte varmaan, että mä jouduin myös pesulle, mutta pitkä ei. 
NIIN epistä!




Ei mulla muuta tällä kertaa, kun -





PS. Mun hyvä kamu Olli on myös ollu vähän hukassa (hihhihhih - hukassa, vähänkö oon hauska :D) oman isäntäväkensä juttujen kanssa. 
Olli kaipailee Tuijan sijaan syksyä. *klik*



16 kommenttia:

  1. Vai Peppi lavasti sut syylliseksi, kurja kamu kaikenkaikkiaan. Ihan oikein että vähän kurmotit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kato, ei kai sinne sänkyyn voinu musta mitään mutajälkiä tulla, kun kävin vaan pikkuisen siellä kuivattelemassa itteeni kaivamisen välissä. Peppi ei kyl kaivanu, mut sen syytä ne jäljet silti ihan varppina oli. Eli pakkohan sitä oli kurmottaa taas ihan kunnolla.

      Kiitti kamu kannustuksesta! <3

      Poista
  2. Pakko ny mukailla yhtä tosi vanhaa teeveesketsisarjaa: Onks Tuijaa näkyny?

    Peppi sai kyl sulta kurmootusta. Me katteltiin, että lähteeks Peppi lentoon, ku niin oli korvat pystyssä.

    Kiitti paljon tästä naurupläjäyksestä ja reipasta viikko teillekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mamma jauho sen Tuijan lisäks myös jostain Viljosta. Eikä sitäkään oo näkyny. Mikä juttu tää oikein on?

      Pitkä on silleeki dramaattinen, et tykkää huitoo noitten kummien korviensa kanssa. Rasittava tyyppi, kerta kaikkiaan.

      Olkaatte hyvät ja terkkuja hirrrveesti teille poitsut! <3

      Poista
  3. Eiks sun äippäs oikein ymmärtänyt pyrkimyksiäsi päästä projektinjohtotehtäviin? Tietenkin sun piti käydä tarkistamassa, että kuopasta tulee tarpeeksi syvä ja tietenkin sun piti mennä välillä äipän reuhaamisen jälkeen lepuuttamaan hermojasi sänkyyn. Mustakin on kiva, että on marimekon tekstiilejä. Eikös sustakin ole paljon kivempi, kun on disainia pyllyn alla? Määkin aina myttään marimekon koristetyynyn pyllyni alle. Talossa asuva äipän mies sanoi tänä aamuna, että tyynyt pitää pestä kun ne on aina mun pyllyn alla. Eihän mun pylly oo likainen? Ei ainakaan nyt, kun ripulikausi on mennyt ohi. Äippää vähän kyllä risoo, kun tuolin reunassa on vieläkin vähän oksennusta. Mutta ei se haise ja sehän on ihan luonnontuotetta.

    Sano sun äipälle sellaisia terveisiä, että koiran pitää saada tehdä mitä se haluaa. Mää en saa ja sekin jurppii joskus.

    terveisin Olli

    ps. äipän sukankutomisprojekti sujuu vähän hitaasti, se tarttis kans jotain projektinjohtamiskoulutusta. Sillä on kuulemma liian vähän vapaa-aikaa töitten jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olli, my man! <3

      Sä tajusit heti! Tottakai sen, joka on paras, pitää olla projektinjohtaja. Niin taas perus juttuja, mut eihän mein mamma tajuu. Huoks.. Kaikkeni tein taas auttaakseni ja huudot sain palkaksi. HUOKS!

      Ai säkin tykkäät Marimekosta? Munkin mielestä se on ihan jees ja noihin puhtaisiin lakanoihin oli kiva kuivata ittensä sen gaameen pesutapahtuman jälkeen. Mamma tosin ei tykänny siitäkään. Se on välillä niin kiree tyyppi. Rasittava!

      Ai, sun jalomuotoinen bylly muka likanen? No, hoh-hoh! Huolehtisivat vaan omista takapuolistaan ja antais sun rentoutua rauhassa!

      Kiitti kamu taas hirrrveesti empatiasta ja paljon terkkuja sulle! <3

      PS. Mamma käski sanoo sun äipälle, et ottaa ihan relasti sukkaprojektin kanssa. Sillä ei kuulemma oo yhtään kiire.

      Poista
  4. Hih, voi että tuo rilla on söpö ja niin mun jekku terrierin näköinen:D tuossakin kun painii pepin kanssa...Ja tuo otsikko ja teksti kyllä nosti taas hymyn huulille:)hauskasti kirjoittelet teidän elämästä
    Marika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, oonks mä vai söpö! *punastumista*

      Munkin mielestä mä oon paljon parempi ja hauskempi kirjottaja kun mamma. Mut eihän se tajuu, eikä myönnä. Mä saan bloggailla lähinnä sillon, kun sillä on joku muu proggis. Epäreilua!

      Terkkuja! <3

      Poista
  5. Voi Rilla, kun mamis ei oikein ymmärtänyt sitä sun auttamishalua. Toi valkoinen väri on vähän joskus paha, kun se paljastaa kaikki auttamistouhujen jäljet. Kyllä minusta tuntuu, että tuija löysi paikkansa, vaikka ei se Kiinaan tainnut päästäkään:) :) Terveisiä teille söpöliinit, M-L ja Ossi-mossi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, just noin se meillä menee, mamma ei tajuu, miten mahdottoman auttavainen ja hyvä tyyppi mä oon! Onneks sä Marja-Leena edes tajuut, kiitti! <3

      Kuule, illalla, kun oltiin pitkulan kanssa takapihalla iltapissalla, niin pitkä alko haukkuu sille uudelle puujutskalle ihan gaameesti. Ja mamma vaan hoki, että Peppi se on Tuija, ei hätää. Siis, onko se puu Tuija!?!?! Outoa!

      Voitko kertoo sille komeelle Ossille hirrrveesti terkkuja! <3

      Poista
  6. Moi 'Rilluska <3
    Tiätsä, meil on kans se joku Tuija. Niit on kuulemma monta ja kaikki saman nimisii. Eix oo järkkyy !! Mist sit erottaa kuka on kuka , kysyn vaa. Ja siis niin samislandiasta on nää meiän mamit. Kyl sen jokanen tiätää ett´ku paljo tekee hommii niin tulee hiki. Sitte on pakko kuivatella. Vähä reiluu alkaa siitä sitte huutaa.
    Mää tykkäisin kyl kaverista, mut voi olla että kävis samal taval ku sulleki. Kaveri lavastais syylliseks vähä kaikkee. Vaix on se iha mukava toi pitkopötky. Semmone sopivan kokone pyäriteltäväx.
    Toi Hömelö ja gerbiili lähtee viikonlopul sinne uutee kotii. Oikeen henkilökohtasesti käyn viämäs ja kattomas että kans jää sinne. Kyl on pidetty mun äippää varattuna taas iha liia kauan. Höh.
    Eikä yhtää....nifffs....tuu ikävä. Mami kyl ulvoo taas ku se on tommone tunteelline ihmine.

    Terkkui sille sun mamilles ja eniten sulle. Mut hali ny sitte sitä pitkoaki
    t. Essi

    VastaaPoista
  7. Essi, mui mukavainen! <3

    Eikä, teilläkin! Tietkö, mulle on nyt selvinny, että meilläkin on monta Tuijaa. Siis NIIIN dårkaa touhua taas! Eiks tolla logiikalla vois antaa kaikille meille koirillekin saman nimen. Oltais Turreja vaan kaikki. Ja sitku noi urpåt ihmiset huutelis Turrea tuolla kylillä, niin kipastais kaikki lähistöllä olevat paikalle. Siitähän saisivat, hah!

    Nykkö ne loisijat sitten vihdoin tajuu lähteä ja jättää SUN äipän SULLE! Vaikka, en mä tiiä, josko niitä sit kuiteski tulis ihan pikku-pikkuriikkisen ikävä. Siis EHKÄ.

    Ai, sunkin äippä on niitä vollaajia, täällä on taas niiin samista kun vaan voi. Hyvä et ei välillä lattiat tulvi, hoh-hoijaa..

    Hirmusesti terkkuja kans sulle kamu ja sano nyt sille äipälleskin, kun onhan se aika hyvä tyyppi kuiteski. Ja okei, niille vakivieraille kans moikat! <3

    VastaaPoista
  8. Ei kyl ihmisväki ymmärrä mitään tosta maanmöyhinnästä. Mut ehkä se vihree puu laitettiin siihen siks, että te voitte kaivaa sen pois? Sellanen vähän isompi aktivointitehtävä?;)

    Mä en pääse eteistä pidemmälle kurasena. Kylpyamme on valitettavan tuttu, nyt sain sentään jarrumaton sinne pohjalle ettei pienet tassuni luista. Mut voin vaan kuvitella kuin ihanaa on möyriä ne (muka) kuraset käpälät ihmisväen lakanoihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jalo, moi! <3

      Joo, älä muuta sano. Meikä yritti auttaa ja pois vaan komennettiin. No, autoin silti, nih. Aa-a, isompi aktivointitehtävä, hyvä oivallus!

      Ei mekään yleensä päästä kurasina ovea pidemmälle, mutta nyt takaovi oli raollaan sen kaivamisprijektin ajan ja mä sillai ihan huomaamattomasti hiippailin välillä siitä sisälle vähän siistiytymään. ;)

      Onneks sun ihmiset tajus hommata maton sulle sinne kylpyammeeseen. Olis ihan gaameeta, jos sä liukastuisit!

      Hirveesti terkkuja ja hännän vispausta sulle! <3

      Poista
  9. Moicca, Rilluska!
    Sori ku mä tälleen vähän myöhäs kirjottelen. Ku en oo aiemmi päässy koneel, ku äippä ain valtaa sen. Ja nyt sil on taas semmone olotila, et' sen aivot o hukas. Toivottavasti ne pian taas palautuu, muuten se hukkaa ne pysyvästi. Enkäs mää ny tarkot susihukkaa ;)

    Niin, siis teen mamil o menos joku ihmeen Tuija-projekti? Ja Tuija tahtoo Kiinaan? Siis niin epistä, ettet sä päässyt auttamaan. Sullahan on oikein henkilökohtaista kokemusta noista Kiina-projekteista, niin olis kyllä ollut oikeus ja kohtuus, et' sä PROna olisit päässyt auttamaan Tuijaa alasp...eikun siis eteenpäin, aina Kiinaan asti. Ihan oikein oli, et' kävit putsaamassa tassus ja nassus niitten lakanoihin. Mut ku toi pitkula o niin samanmoine ku mä, ni mua vähän hirmittää sen pualest. Toivottavasti sää annoit sil ees vähä armoo. Ettei se veny liikaa ;)

    VastaaPoista
  10. Moi Elli! <3

    Voi ei, onks sunkin äipällä aivot hukassa, otan osaa! Niin meidäkin mammalla on tai ainakin narikassa, niin se sanoo. Ne on NIIIN outoja noi äipät! :o

    No sä sen sanoit! Meikähän on ihan täys pro ja asiantuntija just noissa Kiina-projekteissa, mut ei vaan apu meinaa kelvata, pyh ja pah sanon minä! Autoin silti, HAH! Ja kieltämättä kävin ehkä vähän kuivailemassa itseeni sinne lakanoihin, uups.. ;D

    Joo, mä oon aina sen pitkän kaa ihan varovainen, tai no ainaski aika..

    Mä kävin just kurkkaamassa sun uuden postauksen ja oon ihan ihastunu sun frisyyriin, kerta kaikkiiaan oot niin fiinin näkönen friidu, että oksat pois! Wuf! <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! Ü